vrijdag 14 september 2012

Any problem? Have a cup of tea!

Lieve vrienden,

Hier ben ik eindelijk! Het lijkt wel eem eeuwigheid geleden dat ik Belgie achter me liet, en het Britse vasteland betrad. Zoveel nieuws dat op me afgekomen is in week tijd, meer dan het hele afgelopen jaar samen denk ik. :-)
-Een nieuwe taal om te beginnen ( het doet zo ongelooflijk goed om eindelijk wat nederlands te kunnen schrijven!, hoewel ik tot mijn verbazing heb ontdekt dat mijn Engels best wel meevalt. Kun je geloven dat ik al in het Engels begin te denken? ;-) )
-Allemaal nieuwe gezichten om me heen, dat is best wel een vreemde ervaring. Het vraagt om veel vertrouwen in mensen die je niet kent. De eenzaamheid was best wel groot de eerste dagen. Echt niemand om even je eigen taal tegen te spreken, niemand die je even kan geruststellen. Op dat moment besefte ik dat alles wat je rest vertrouwen is, je hebt gewoon geen keuze...
Dat probeerde ik dan ook, en ik ben blij dat ik het deed, want ze zijn het allemaal waard! Alle 14 mede-vrijwilligers zijn stuk voor stuk schatten van mensen. 4 van hen zijn ondertussen mijn huisgenoten geworden, gisteren zijn we eindelijk in ons huisje ingetrokken. Het is zo gezellig! Erg klein, maar alles wat we nodig hebben.
-Een nieuwe cultuur! Het is best wel gek, ik had het echt niet verwacht, maar het is echt zo: de Britten hebben echt soms heel andere, en erg vreemde ;-), gewoontes. Een van diegene die ik begin te apprecieren: de thee als oplossing voor alles! Heb je een probleem, ga er even bij zitten en drink een kop thee, dat is hun motto. :-)
Al deze dingen mocht ik ontdekken gedurende onze "orientation", die eigenlijk een 5 dagen lange voorbereiding en informatiesessie inhield. Deze 5 dagen waren ongelooflijk intensief, we waren uitgeput toen we eindelijk thuis aankwamen gisteren. Maar wel heel nuttig, aangenaam, verrijkend, inspirerend en enthousiasmerend. Ik begin me stilaan klaar te voelen om maandag mijn werkplaats te ontdekken.

Tot hier de nieuwtjes uit Salford, Manchester, ik hoop jullie dit WE nog wat meer te vertellen over Orientation, maar mag nu genieten van een lekker maal dat mijn huisgenoten bereid hebben! :-)
Ik denk aan jullie!

Liefs,
Bene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten